Sonens första förkylning

Skrivet 2010-05-13 Klockan 11:21:24

Förkyld e jag... rejält. Näsan rinner, ont i halsen (gör till o med ont i halsen av att bara andas) o huvudet känns tungt. Konstigt nog slog det till igår kväll både på mig o sonen. Hans näsa började rinna... o rinna.. o rinna... Han gallskrek ganska mycket oxå. Han sov några kortare stunder i vagnen, vaggandes vid en tröskel... men snoret väckte honom igen. Efter att han blev lugn så så fick han lite fruktpure, få i honom lite c-vitamin.
Efter det fick han amma och han var trött... dock somna han som bäst när han låg på min arm... Hans pappa hade redan somnat i soffan så T fick sova hos mig i dubbelsängen, uppbäddad med kuddar under överkroppen.
Han sov hyfsat, vaknade 1 gång rejält o va ledsen så jag fick ta upp o trösta honom.
Själv sov jag ca 2 timmar innan kl 5.. SÅÅÅÅ ont i halsen samt hade svårt att slappna av när sonen var förkyld för första gången.

Nu idag rinner näsan mindre men då o då.... i morse rann även hans öga så vi håller koll på det oxå o rengör om det behövs. Ingen feber har han. Aptiten är som vanligt och han e även pigg o glad.

E såååååå glad att det är röd dag så hans pappa e hemma o hjälper till med honom.
Halvsitter i sängen me datorn nu... en halstablett VICKS Honey Fresh i mun o nyponsoppa på sängbordet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!