Motion, uträkning och förbränning

Skrivet 2011-07-22 Klockan 10:03:19

Idag cyklade jag 30 min på motionscykeln, dock på lägsta för det mesta. Men det kändes i benen lite ändå. Låg oftast på 30 km/h. Enligt uträkning på några sidor så förbrände jag 400 kalc på den tiden. Känns som det är mycket att förbränna. Jag har problem med att räkna ut hur långt jag cyklade.
Vet inte om jag räknat rätt eller inte. Någon som har bra koll på hur man räknar som kan hjälpa mig?
Kan det stämma att det blir 15 km?  Tycker det låter bra långt därför jag blir så osäker..

 

Efter motionscykeln så tränade jag passet jag brukar också, det tog ca 15 minuter. Gjorde höftlyft nu också då jag läst på internet att detta är okej att göra när man har delade magmuskler. Enligt uträkning så förbrände jag då 86 kalc.

 

Uträkningarna har jag gjort på http://www.kaloritabell.com/kaloriforbrukning.html. Fyller i min vikt och tid jag hållt på, sen letar jag upp rätt träningsmetod och ser där antal kalc som är förbrukat. Ganska smidigt... Dock tar jag det med en liten nypa salt.

 

Ska verkligen försöka att cykla 30 minuter varje dag. Nästa vecka är sonen hemma så jag får väl försöka göra det på kvällarna eller när han sover. Vågar inte när han är vaken för han lär ju komma fram och pilla, vill inte att han ska få fingrar i kläm eller något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!