Trött och godissugen

Skrivet 2011-06-14 Klockan 20:42:45

Jag är trött... höll på och somna när jag sövde sonen. Och så är jag godissugen. Köpte en Halo när vi handlade förut och åt upp på hemvägen. Räknade ut att det är ca 119 kalorier i en 27g Halo. (kola med choklad utanpå)
Den är väldigt god.. Skulle inte ha köpt och ätit men var så sugen. Och det är bättre än vanlig choklad. Om jag jämför Halo med kexchoklad (som är min nya last) så ger 1 st 55 g kexchoklad 280 kalorier. Per hundra gram är det en skillnad på 50 kalorier. Jag brukar inte räkna kalorier men det är intressant ibland att jämföra lite.
Imorgon ska jag äta lunch ute med några klasskamrater. Ska bli kul speciellt då det är jag osm dragit igång det. Kommer unna mig att äta gott.. Men även beställa grönsaker om det inte ingår t ex.
Nu blir det en chokladshake till kvällsmat... tillfredställa lite chokladbegär.
Kunde inte låta bli att retas med typen jag bröt med... Nu har jag börjat komma över och då kommer retstickan fram som vill jäklas lite.. Vi vet båda två vad han missar och det är hans förlust!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!