Veckans vikt och mått

Skrivet 2011-11-25 Klockan 06:39:23

Vågen visade: 102,9 kg
+/- veckan: +0,3 kg
Totalt resultat: -18,1 kg

Vågen visade lite plus idag, inte förvånad eftersom jag inte kunnat låta bli onyttigheter. Jag har lite småont i utsidan av rumpan, ant av träningen igår. 

Min nya våg som jag köpte i höstas mäter fetthalt, muskelhalt, skelett och något mer som kallas TBW (eller TRW). Vad det sista står för vet jag inte alls, får inte fram det i instruktionen heller. Och man får givetvis ta resultatet med en nypa salt. Dock tänker jag att har man en minskning på fetthalten så är ju det baserat på tidigare resultat, maskinen väger ju på samma sätt så det tolkar jag som positivt. Tänkte ge ex på dessa tal idag och för 3 veckor sedan. 

Mått midja
126
Mått mage 135,5
Under byst 106,5

Sedan jag började mäta har jag minskat 8,5 cm i midjan, 9,5 cm runt magen och 10,5 cm under bysten. *gillar*

4/11 2011
Fett 60,6%
TBW 28,7%
Muskelmassa 25,7%
Skelett 5 kg

Idag 25/11 2011
Fett 59,8%
TBW 29,3%
Muskelmassa 26,3%
Skelett 5 kg

Om jag jämför dessa så ser jag att jag har gått ner i fett och ökat i muskler. Det låter ju bra eftersom jag behöver bli starkare samt att muskler ökar förbränningen i kroppen. =)

Nu är det dags att väcka sonen, han ska gå till dagis idag. När jag lämnat honom ska jag till gymmet en sväng innan jag ska hem och plugga samt tvätta. (om någon reagerar så har jag pratat med hans fröknar och det är okej med dem att jag tränar 2 gånger när han är på dagis så länge det inte påverkar mina studieresultat och hans tider, vilket det inte gör).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!