Känslomässig bergochdalbana

Skrivet 2011-11-02 Klockan 07:28:38

Det har varit lite inlägg nu, jag vet. Var med om en känslomässig bergochdalbana sön-mån. Trodde jag skulle behöva avliva katten, har haft honom i 10 år och han är 14 år gammal. En riktig familjemedlem med andra ord. Som jag grät och grät och grät, kunde inte gå till skolan i måndags. Lyckades fixa tid till veterinären och fixade fram pengar. DYRT blev det men han lever, 2 tänder fattigare. Han går omkring här hemma, nästan lite mera social och kelig än innan. Mår bra nu tror jag, han får värkstillande och medicin mot den kraftiga inflammationen. Han äter mest mjukmat nu, jag är glad att han bara äter så han får i sig något. Tidigare åt han bara torrfoder då han får klåda på magen, tvättar dem mycket och det blir sår av det till slut. 

Igår blev det mycket promenad, först in till stan och apoteket. Hämta medicin, gå hem igen och ge kissen det. Sen iväg ner till skolan. Gick även hem från skolan. Blev nog 1 timme och 40 min totalt promenad igår. Men det går åt. 

Jag har fått tid till en läkare ang mina delade magmuskler. 18 november, e nog ca 2 månader efter att jag ringde som jag får komma dit. Funderar på att satsa hårt nu och bli av med de sista 2 kg till -20. Jag ska skriva ut kortjämförelsen och visa skillnaden för att bevisa att jag har gått ner! 

Ska idag äta på kinabuffé, får bli mycket wokade grönsaker.. som jag ÄLSKAR! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!