Tankar runt vikten

Skrivet 2010-05-12 Klockan 12:04:04

Tänker en del på vikten o att jag vill/BEHÖVER minska i vikt. Bli piggare och få bra matvanor. Vill orka med när sonen växer upp och ge honom bättre matvanor än jag själv har.
Skapade igår ett exceldokument som heter Matdagbok. När jag gick på viktgrupp på vårdcentralen så fick jag lära mig att skriva upp allt jag åt. ALLT jag stoppade i munnen. Det är svårt..

*pausa bloggandet*

Kom på att jag missat att skriva upp de sista igår och det idag.
Jag kommer nog märka vad jag egentligen vet... Äter nog för LITE och FEL. Men det är svårt att hitta rätt sätt och takt... Och att orka när det e jobbigt med sonen eller pojkvännen eller flytten elle stress elle... osv. a o
Jag e jättebra på att ha ursäkter till att äta. Känsloätare...
Gick ner 10 kg första gången jag gick viktgrupp. Men så blev jag gravid och förlorade snutt...
Innan missfallet så gick det jättebra, jag var jätteduktig och kämpade på.

Efter det blev jag depprimerad, blev diagnostiserad med depression. Fick tabletter och slutligen hamnade jag hos en psykoterapeft. Arbetade mycket med mitt tänkande.. Att ändra HUR jag tänker. Hade mycket katastroftankar och negativt tänkande.
Jag arbetar med det till o från fortfarande... har lätt ibland att hamna där igen.

Men att jag arbetat på detta hjälpte mig när jag blev gravid med sonen. Rädslan fanns där, att förlora igen. Men arbetade aktivt med att tänka att det skulle gå bra. Mot slutet så tänkte jag "i denna vecka klarar sig de flesta bebisar ifall de föds nu".
Tror att detta samt chocken som gjorde att jag INTE fick panik när vattnet gick nästan 5 veckor förtidigt. Var aldrig rädd att det skulle gå snett eller att något skulle hända barnet. Låter jättekonstigt jag vet. Men blev väldigt CHOCKAD oxå samtidigt. Tog några dagar innan det gick in...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!