Min taktik

Skrivet 2011-08-01 Klockan 21:22:02

Fick frågan om vilken taktik jag använder för att gå ner i vikt.

 

Jag äter regelbundet, ungefär samma som min son äter. Frukost, mellis, lunch, mellis, middag. Ev ibland någon kvällsmat. Dricker knappt läsk längre (har ont i magen nu av det jag drack idag), har dragit ner på godisätandet MASSOR. Förr kunde jag sätta i mig en 200g chokladkaka var eller varannan dag. Försöker att inte äta mycket snabbmat. Har börjat att t ex på MAX ta barnmeny, då får jag smakerna jag vill ha (vill inte ge upp pommen och dippen där) eller på pizzerian så ber jag om sås vid sidan om kebab i pitabröd, lika så om jag tar en sallad. Jag använder MYCKET mindre sås/dressing när jag själv väljer har jag märkt.

 

Jag äter godis fredagar och lördagar, vill inte ge upp det heller. Men inte i samma mängder heller som förr.
Sen rör jag mera på mig, tar promenader ganska mycket. Gärna på morgon eller förmiddag nu när det har varit så varmt. Jag började med att gå till skolan lite då och då innan vi slutade.

 

Jag arbetar med att tänka positivt. Som igår när jag inte kom ut på promenad pga mitt knä och firande, men då städade jag istället och blev svettig av det. Idag blev det liten promenad bara men så cyklade jag och gjorde övningar i morse. ALLT är bättre än inget.

 

För 3 år sen gick jag en viktgrupp på vårdcentralen, började på våren. Upptäckte i samma veva att jag var gravid men gick kvar. Gick ner 10 kg då och det gick ganska bra. MEN så fick jag missfall och rasade totalt i all ork att satsa på vikten. Fick en depression och medicinering samt terapi för denna. Har flera gånger under mitt liv försökt gå ner i vikt, varit med i viktväktarna osv. Men nu känns det rätt. För min skull och för min son, jag vill INTE föra vidare mina tidigare dåliga matvanor. Det har hjälpt mig också att äta med honom när han ändå äter.

 

Dock tycker jag att jag nästan inte gör annat än äter ibland. Och det kan vara jobbigt för jag blir så hungrig på vissa tider/när viss tid gått. Som nu är det tomt i magen... =)

 

Imorgon fyller jag år och då kommer jag äta lunch på en kinarestaurang som har buffé. Har inte ätit där på länge och tänker unna mig det. Jag fyller bara år 1 gång per år =)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Skrivet 2011-09-06 Klockan 14:55:44
Det här är en metod jag tror på. Det är ofta de små ändringarna som gör skillnad. Att äta lite mindre portioner och motionera regelbundet gör susen.

URL: http://shimmerdimmer.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!