Grå tisdag

Skrivet 2011-09-06 Klockan 07:32:02

Jag har fått sova bättre i natt, så skönt. Men vaknade med ont vid örat/över käken.. Vet inte vart det kommer från... Blev väckt 5.30 idag *gäspar* Livet är segt och vädret är grått ute, har regnat massor i natt.

 

Igår skrev jag det nedan

Tvättade håret nu på förmiddagen, körde igenom håret ordentligt. Jag använder mig av balsammetoden vilket innebär att jag tvättar håret med balsam, inte schampo. Efteråt sköljde jag med äppelcidervinäger blandat med vatten. Hade i skum och satte upp håret i tork, som kallas ploppning. Det hjälper ev lockar att komma fram. Man ska låta håret självtorka annars, inte röra det innan det är torrt. Jag orkade inte vänta så jag torkade håret med min nya hårblås och diffusor. Har lite vågor i håret nu men jäklar vilken volym.. =D  Och håret är jättemjukt och härligt.

Fast om jag ska få upp ännu mer måste jag nog klippa upp håret mera och ta av en del på längden bak.

 

Sonen sov oroligt i natt men inga problem efter att han ramlade igår. Han var jättepigg och glad i morse så han är på dagis. Han fick gå hela vägen till dagis och det älskar han.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Skrivet 2011-09-09 Klockan 11:30:19
Jag har kört på balsammetoden ett tag och det var suveränt för mitt hår. Det har blivit mycket bättre sedan jag började. Förut var håret torrt, tråkigt och livlöst. Nu blir det bara bättre och bättre.

URL: http://livetpaenkant.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!