Uppdatering igen..

Skrivet 2012-02-16 Klockan 08:06:30

Jag MÅSTE skärpa till mig nu!!!!!  Har inte gått bra sen sist.. 

Läkaren ringde mig i måndags ang röntgenbilderna han tittat på. Jag blev väldigt nervös och tänkte direkt att nu är det kört. Hur ofta ringer läkare snabbt med goda nyheter liksom... 
MEN det var goda nyheter. Min tarm är inte inblandad i brocket/delningen utan det är bara fett. Det är också 2 st delningar egentligen, en stor (den jag känner) och en mindre lite längre ner. 
Oavsett så måste jag gå ner i vikt. Men går jag ner i vikt så kan mina besvär försvinna... Jag sa att jag vill helst undvika att opereras just för att jag inte vill ge upp chansen att skaffa fler barn. Läkaren sa då att det är ju inte inskrivet i lagen (han är rolig läkaren, gillar honom) att inte skaffa fler barn men det saboterar ju allt med operationen, gör den ogjord. Läkaren frågade igen om jag har stöttning och hjälp ang att gå ner i vikt, men jag kör ju helt själv. Han tyckte jag skulle försöka få hjälp. Så det har jag gjort.. Har tagit kontakt med vårdcentralen, dock verkar det vara mycket svårt att få hjälp. 

Träffade igår en vän på sjukhuset, vi bara stötte på varandra. Hon har gjort en gastric bypass i somras (tror jag det var) och har gått ner 36 kg. Hon är i kroppen ungefär så som jag har tänkt att jag skulle vilja bli. Fick veta vikt och storlek... Vi är ungefär lika långa dock har vi samlat fettet lite annorlunda. 

Det första jag tänka på när jag vaknade en omgång i natt var något sött, choklad. DET kan ju inte vara normalt tycker jag... Köpte 2 chokladbitar igår, 2 st dubbelbitar. INTE 200 g choklad som jag brukar. Vet ju att jag måste börja på något sätt och detta har fungerat tidigare. 

Har pratat mycket om operation med en granne.. Hon tror på en operation både för sig själv och för mig.. Jag är fortfarande tveksam en op för mig. Jag är också rädd för komplikationer, under op och efteråt. 

Nu lite fakta om mig i dagsläget:
Negativa
*Äter för mycket godis och choklad
*Dricker för mycket läsk när jag väl dricker
*Äter mycket mat när det är extra god mat

Positiva
*
Börjar småsteg åt rätt håll
*Viljan finns, arbetar på motivationen
*Har ätit mera grönsaker till middagen flera dagar nu
*Provat dansa lite zumba, inte länge 5-10 min men det är alltid något (snacka om otränad)
Nu ska vi ner i tvättstugan igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!